Støtter ghanesiske fodbolddrenge

Googler du "Razak Pimpong" dukker der massevis af glade fodboldbilleder op, og det er også i denne verden, jeg har slået mine folder det meste af mit liv.

Jeg rejste til Danmark som 17-årig for at spille professionel fodbold for FC Midtjylland - sidenhen har jeg spillet for FCK, et par norske klubber og til slut for Viborg FF. Jeg har spillet på det ghanesiske landshold og har med dem deltaget i VM og OL! Også Champions League, Superliga og Danmarksmesterskabet har været en del af min aktive karriere. Whauu, det har været fedt at være en del af fodboldverdenen i så lang tid, og jeg kan da heller ikke slippe den helt endnu!

I dag arbejder jeg på Hald Ege Efterskole på deres fodboldlinje og sideløbende driver jeg Pimpongs Talentskole, men weekendtræninger og en fodboldskole i uge 42. Fodbold ER mit liv og det er jeg taknemmelig for. Jeg er også taknemmelig for mine ghanesiske rødder. Det er der jeg er vokset op og jeg har mange værdier med derfra. I Ghana er der ikke de samme muligheder som i Danmark, og derfor vil jeg gerne give lidt tilbage til mine rødder.

I Ghana træner min bror, Yakubu Pimpong en gruppe drenge hver søndag. Dem støtter jeg på bedste vis med fodboldudstyr og en sund kost så de kan fokusere på deres sport. Når I deltager på Pimpongs Talentskole her i Danmark er I samtidig med til at støtte de her lokale drenge fra James Town!

Vi gi´r tilbage til Ghana